Gili & Bali; van strandbed naar ziekenhuisbed! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Mandy Visser - WaarBenJij.nu Gili & Bali; van strandbed naar ziekenhuisbed! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Mandy Visser - WaarBenJij.nu

Gili & Bali; van strandbed naar ziekenhuisbed!

Door: Mandy de Visser

Blijf op de hoogte en volg Mandy

19 November 2014 | Indonesië, Denpasar

Een nieuwe update van onze reis door Indonesie, maar helaas wel vanaf een andere plek dan ik gehoopt had en jullie verwacht hadden.. Waar we namelijk eigenlijk gister en vandaag rond hadden willen touren op een scootertje om de mooie plekjes in het binnenland van Bali te ontdekken, liggen we nu rond te draaien in een ziekenhuis bed. Maaaaar elk nadeel heeft zn voordeel, nu heb ik uit verveling voor de verandering wel een keer zin en tijd om zelf een verhaal te schrijven over onze belevenissen van de afgelopen 1,5 week.

Na het surfcamp op Bali van de eerste week besloten we om de tweede week van onze reis door te gaan brengen op de Gili eilanden dat bekend stond om mooie witte stranden, helder blauwe zeeën, veel zon en waarbij het eiland Gili Trawangan ook nog eens bekend stond als het partyeiland van Indonesië. Kortom hier moesten wij ons wel gaan vermaken en dat hebben we ook zeker gedaan! De witte stranden en de helder blauwe zeeën maakte het eiland een waar paradijs, de grote hoeveelheid aan backpackers en de uitgaansgelegenheden waar elke avond begon met het spelen van 'beerpong' (of in ons geval meestal smirnoff pong) zorgde voor zeer gezellige avonden/nachten en de zon zorgde ervoor dat er ook overdag goed gefeest kon worden op diverse partyboten. Zoals de meesten nu al kunnen raden hebben we de dagen die we doorbrachten op Gili T dan ook niet veel meer gedaan dan chillen op het strand en feesten, maar naast dit en duiken (wat we allebei niet durfden) was er ook niet veel meer meer te doen op dit eiland. Wat wel indrukwekkend was om te ervaren op dit eiland was dat het voor ons gevoel soms net leek of je in de Middeleeuwen ofzo leefde, het enige vervoersmiddel op het eiland was namelijk het paard en wagen  en daarnaast viel regelmatig de stroom op het hele eiland uit. Op de een of andere manier gebeurde dit o.a. steeds precies wanneer wij ons aan het klaarmaken waren om uit te gaan en net ons haar wilde gaan stijlen.. Niet dat dat zin had, aangezien het 10 van de 10 keer na 10 minuten toch al niet meer zat door de hitte maar toch, wie ons goed kent weet dat we dan toch alsnog eigenwijs ons haar even willen stijlen.

Na 5 dagen op Gili T te hebben doorgebracht besloten we om zaterdag al vroeg met de boot naar Gili Air te gaan omdat je daar mooi zou kunnen snorkelen. Dus jaja we hebben toch nog iets ondernomen die week, we hebben een dag gesnorkeld en aan het einde van de dag hier een mooie zonsondergang gezien!

De dag erna vertrok onze boot terug naar Bali, aangezien we de derde week van onze reis in de planning hadden nog meer van Bali te willen zien. We besloten nu te starten in het binnenland in Ubud, 'de culturele hoofdstad' van Bali waar veel te zien zou zijn. Aangekomen in het hotel boekte we hier gelijk een excursie voor de volgende dag. We besloten daarna gelijk naar bed te gaan want we voelde ons al een paar dagen niet lekker en konden wel even wat rust gebruiken. De volgende dag reed een privéchauffeur ons langs een aantal must-see plekken rondom Ubud. Zo hebben we eerst een show gezien van de Barong dance, de beroemde Balinese dans, en zijn we daarna naar een plek gegaan waar alle zilvere sieraden die wij in Nederland dragen worden gemaakt, zo was hier ook te zien hoe de buddha to buddha sieraden werden gemaakt. Vervolgens gingen we naar een tempel, waar wij met onze korte broekjes natuurlijk niet naar binnen mochten en een sarong om moesten doen. Je raad het al, prachtige foto s zijn dat geworden daar bij die tempel met zo'n ding om, NOT! De volgende stop was bij een waterval. Je kon de waterval hier van bovenaf zien maar je kon daarna ook met een trap helemaal naar beneden om zo onderaan bij de waterval uit te komen, gaaaf dachten wij doen we wel ff! Vervolgens waren we nog niet eens zover die trap af en hoor ik ineens allemaal geluid tussen de bomen en struiken (is een soort regenwoud hier op sommige plekken) dus ik kijk naast me tussen de bomen door zitten daar ineens twee apen onwijs vlakbij ons mij aan te kijken!!! Dus ik schrok me kapot en ik zeg San we moeten terug die trap op en zo snel mogelijk weg hier want er zitten daar twee apen in de bosjes, maar tegelijkertijd dacht ik nee we moeten juist zachtjes teruglopen anders vallen ze ons misschien al helemaal aan.. En wie weet dachten ze wel dat ik een banaan was ofzo aangezien ik een geel shirt aan had, geen idee hoe dom die beesten zijn ;p Maar het eerste stuk dus sluipend die trap op terug gegaan naar boven en daarna sneller dan ooit de rest van de trap op gerend.. Helaas niet onderaan bij de waterval gekomen maar we waren op dat moment alleen maar blij dat we dit apen avontuur hadden overleefd. Wetende dat ons later op de midden nog een apen avontuur te wachten stond, gingen we gelukkig eerst naar een koffie en thee plantage waar we een koffie en thee proeverij kregen. De laatste stop van de excursie was de Monkey Forest, een plek waar honderden aapjes los om je heen liepen, slingerden door de bomen of zwommen in het water. We konden eigenlijk geen aap meer zien na de schrik eerder die dag en ook doordat een meisje van ons surfcamp hier in het Monkey Forest in Ubud al was gebeten door een aap (wat erg gevaarlijk kan zijn ivm het rabius virus), maar besloten er toch maar even naar binnen te gaan.

Hierna zijn we nog even uiteten geweest en vervolgens weer naar bed gegaan om op tijd de gaan slapen en de volgende dag al vroeg te gaan scooteren. Dat op tijd slapen zat er voor mij helaas niet in want ik heb uiteindelijk de hele nacht wakker geleden omdat de steken in mn buik pijnlijker waren dan ooit en ik continu naar de wc moest, dit was echt niet goed besefte ik nu wel en aangezien we ons beide al meerdere dagen niet goed voelde besloten we de volgende ochtend  dan toch echt naar het ziekenhuis te gaan. En daar liggen we nu inmiddels alweer een dag en nacht aan het infuus en de antibiotica en waar we hoopte dat we snel weer naar huis mochten kregen we te horen dat we toch echt nog een nacht moeten blijven.. Gelukkig gaat het inmiddels wel wat beter en houden we het eten en drinken eindelijk binnen en zijn die heftige steken in mn buik al wel wat minder!

Hopelijk mogen we hier morgen weg en hebben we nog van donderdag t/m zondag om derest van bali te zien, want maandag vliegen we naar Thailand!

Inmiddels doet het infuus aan mn hand zeer van al dit typen dus zo is het wel weer genoeg voor nu!

XXX